Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 18, 2010

Kegilaan Terhadap 'Online Game'

Bile dengar je pasal online game
Aku mesti rase nak try main
Aku memang gile main game
Kadang-kadang tu tak tido pun takpe
Zaman takde online game
Aku slalu la lepaskan kegilaan aku
kat PS2 dan komputer game
Skarang..... Lagi la....
Online berlambak-lambak kat facebook
Sampaikan aku pun tak larat nak main
Biasenye aku main game kat facebook la
Game yang aku minat ialah dari ZNGA PRODUCTION
Kalau korang nak tau, jom tgk game-game yang aku obsess ni...

1) Farmville - cucuk tanam
Kalau korang tengok gambar tu, tanaman dah takde. Lame tak main game ni sebab bile kebun dah terlalu besar, malas nak bercucuk tanam... Penat....

2 Petville - Pelihara binatang
Game ni kadang-kadang tu bosan jugak sbb keje kite just gi melawat jer. Tapi, ape yang aku suke pasal game ni ialah bleh decorate die punya rumah... kalau tak nak tension, bleh ar main game ni....

3. Fishville - Pelihara Ikan
Game ni lebih kurang macam Petville la. Cume kalau kite tak jage ikan ni betul-betul, die akan mati. Pembahagian masa penting la sebab kite kene bagi ikan ni makan ikut jam

4 Youthville - Kehidupan
Game ni aku tak brape suke sangat, bosan siket la. Rasenye sebab bosan ialah point untuk ke level seterusnya susah nak dapat..

5 Treasure Island - Pencarian Harta Karun
Kalau tengok tajuk mesti korang dapat agak macam mane nak main, cari harta karun.. So, duit yang kite dapat tu boleh la kite beli barang untuk hiaskan kite punya pulau.

6 Cafe World - Kedai MakanGame ni memang aku suke sangat. Sampai skarang masih main lagi. Ape yang bestnye kite boleh hiaskan cafe. Tahap kepuasan main game ni ialah bile tengok cafe kite makin hari makin membesar, memang best giler......

Semua game yang kat atas ni memang bagus untuk time management. Sebab bile main kite atur masa kite untuk bukak balik game ni sebab takut makanan jadi basi etc.

Tapi.. keburukan main game ni ialah... tak bleh nak buat keje lain, asyik duk layan kat die jee...

Kesimpulannya.. main game lebih sronok dari update blog ni....

No comments:

Post a Comment